DepressionsForeningen laver ny undersøgelse om hverdagshåndtering

DepressionsForeningen har søsat en ny undersøgelse om livet med en depression eller bipolar lidelse. Vi arbejder hele tiden på at blive klogere og bringe vores nye viden i spil, og det skal den nye undersøgelse hjælpe os med. Undersøgelsen handler om hverdagslivet med depression eller bipolar lidelse. Den sætter fokus på, hvilke udfordringer der fylder mest i hverdagen, og hvordan man takler dem. Det kan være udfordringer som kognitive vanskeligheder, manglende handlekraft, relationer til andre mennesker og tanker og følelser f.eks. i forhold til fremtiden.

Målet med undersøgelsen er at bruge den indsamlede viden til at udvikle nye tilbud og indsatser, der kan gøre hverdagen nemmere og behandlingen bedre for mennesker med depression og bipolar lidelse.

Interessen for undersøgelsen har været overvældende. Indtil nu har knap 900 mennesker besvaret spørgeskemaet, på DepressionsForeningens hjemmeside, og der kommer stadig flere deltagere til. Hvis du har lyst til at være med i undersøgelsen, kan du finde den på DepressionsForeningens Facebook side, se her

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin