Klageadgang

Hvis du har haft en dårlig oplevelse med vores rådgivning, og du har forsøgt at være i dialog med os, men ikke synes, det har ændret noget, vil vi opfordre dig til at sende en skriftlig klage. På den måde kan du hjælpe os med at blive bedre.

Hvad kan du klage over?

Du kan f.eks. klage hvis:

• du har modtaget dårlig, misvisende eller forkert rådgivning.
  • du i en rådgivningssamtale har haft en oplevelse af, at det ikke levede op til det, vi tilbyder på vores hjemmeside eller i andet præsentationsmateriale.
  • vi har henvist dig til et tilbud, som ikke eksisterer, eller som ikke har kunnet tilbyde det, som rådgiveren har oplyst dig om.
  • du føler, at du ikke er blevet ordentligt behandlet.

Sådan sender du en klage
Hvis du ønsker at modtage respons på din klage, skal du i stedet skrive din klage til denne e-mailadresse: sekretariat@depressionsforeningen.dk. Skriv ”Klage” i emnefeltet.

Den skriftlige klage kan også sendes med fysisk post til adressen:

DepressionsForeningen
Att.: DepressionsLinien
Slagelsegade 1, 3. tv.
2100 København Ø.

Hvis du har sendt din klage med fysisk post, kan vi kun besvare den, hvis du angiver dine kontaktoplysninger, fx en mailadresse eller en postadresse. Det er naturligvis frivilligt, om du ønsker at opgive dit navn og dine kontaktoplysninger.

Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du dermed ikke fuldt ud anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.  Vi vil opbevare dine personlige oplysninger, indtil klagen er behandlet, hvorefter disse vil blive slettet. Du kan læse mere om Depressionsforeningens persondatapolitik her: Privatlivspolitik

Vi vil opfordre dig til at svare på følgende spørgsmål i din klage:

• Hvornår modtog du den rådgivning, du ønsker at klage over?
  • Hvad ønsker du at klage over?
  • Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
  • Hvad forventer du af os nu?

Hvornår får jeg svar på min klage?

Hvis du vælger at klage via e-mail, får du svar på din klage inden for fem hverdage. Ved ferie kan der være længere behandlingstid. I så fald vil du blive gjort opmærksom på dette.
Vælger du at klage via fysisk post og ønsker du svar med fysisk post, kan der gå længere tid, inden du får svar, svarende til PostNords leveringstider.

Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?

Vi bliver altid glade for feedback og input til vores arbejde. Du er derfor velkommen til at skrive din kommentar til sekretariat@depressionsforeningen.dk. Skriv “Feedback” i emnefeltet. (NB! Vi rådgiver ikke via mail).