Mon du har husket at tilmelde dig til september måneds regionskurser i København, Aalborg og Haderslev?

Kære frivillige

Som tidligere annonceret afholder DepressionsForeningen i år regionskurser for alle foreningens frivillige i København onsdag den 6. september, Aalborg tirsdag den 12. september og Haderslev onsdag den 20. september.

Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, så skynd dig at gøre det til mette@depressionsforeningen.dk senest fredag den 1. september, og gerne før hvis du vil deltage i kurset i København.

Selve indholdet på de tre kurser er identisk, men vi får besøg af forskellige fagpersoner og lokalpolitikere, der hver især vil give os fornyet energi og viden til det videre arbejde i foreningen. Vi glæder os til at komme rundt i landet og blive klogere sammen med jer.

I år har vi tilrettelagt kurserne sådan, at nye frivillige og interesserede, der overvejer at blive frivillige, kan komme tidligere og blive introduceret til foreningens arbejde. De af jer, der allerede er godt inde i foreningens arbejde kan tilslutte sig lidt senere. Vi håber på den måde, at vi imødekommer alles behov.

I kan læse hele programmet, hvem der gæster os, og hvor kurserne foregår herunder.

Vi glæder os til at se jer til tre både lærerige og hyggelige aftener.

De bedste hilsner

DepressionsForeningens sekretariat og bestyrelse

København onsdag den 6. september klokken 16.30 – 21.00
Sted: Valby Kulturhus, Valgårdsvej 4-8 2500 Valby
16.30 – 17.00 Introduktion til foreningens tilbud og det frivillige arbejde (målrettet nye frivillige)
17.00 – 17.20 Velkomst og præsentationsrunde v. bestyrelsen (for alle)
17.20 – 17.30 Lige nu i foreningen Nationalt og Lokalt v. Kasper Tingkær, generalsekretær
17.30 – 18.10 Oplæg ”Psykiatriens muligheder” v. Ane-Kristine West Klemmensen, specialpsykolog hos Den Centrale Visitation i Region Hovedstaden.
18.10 – 18.20 Pause
18.20 – 19.00 Oplæg og dialog om udviklingen af det psykiatriske område v. Henrik Appel, medlem af Københavns Kommunes Socialudvalget og Sundheds- og Omsorgsudvalget for Socialdemokratiet.
19.00 – 19.45 Fælles aftensmad
19.45 – 20.45 Erfaringsudveksling: Glæder og udfordringer ved det frivillige arbejde v. Mette Prangsgaard Andersen, frivilligkoordinator

Aalborg tirsdag den 12. september klokken 16.30 – 21.00
Sted: Huset, Hasserisgade 10 9000 Aalborg
17.00 – 17.20 Velkomst og præsentationsrunde v. bestyrelsen (for alle)
17.30 – 18.10 Oplæg ”Psykiatriens muligheder” v. Anelia Larsen, daglig leder af ambulatorium for mani og depression Aalborg Universitetshospital.
18.10 – 18.20 Pause
18.20 – 19.00 Oplæg og dialog om udviklingen af det psykiatriske område v. Daniel Nyboe Andersen, viceborgmester i Aalborg Kommune og medlem af Sundheds- og Kulturudvalget for Venstre.

Haderslev onsdag den 20. september klokken 16.30 – 21.00
Sted: Aktivitetshuset Bispen, Bispebroen 3, 6100 Haderslev
17.00 – 17.20 Velkomst og præsentationsrunde v. bestyrelsen (for alle)
17.30 – 18.10 Oplæg ”Psykiatriens muligheder” v. Carina Saul, der er Psyk Info konsulent i Region Syddanmark
18.10 – 18.20 Pause
18.20 – 19.00 Oplæg og dialog om udviklingen af det psykiatriske område v. Thies Mathiasen, der er formand for Haderslevs Kommunes Socialudvalg for Dansk Folkeparti.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin