Seneste nyt

Herunder er de nyeste indlæg på DepressionsForeningen.dk

Selvmordstanker er tema for årets Sucks-kampagne

Hver dag vågner flere tusinde danskere op med et stærkt ønske om ikke længere at ville leve. For to af dem er ønsket så stærkt, frustrationen og beslutningskraften så stor, at de ender med at gøre alvor af tanken, og

Dyrt at sætte det blinde øje for hverdagsudfordringerne

Af Kasper Tingkær, generalsekretær i DepressionsForeningen Øget fokus på hverdagsudfordringer kan spare samfundet millioner af kroner. Det hævder DepressionsForeningens generalsekretær Kasper Tingkær i et opråb til såvel behandlere som politikere. Løsningen ligger lige for. Men det kræver, at området bliver prioriteret.

Når hverdagen truer

Af Iben Foss, journalist og kommunikationsmedarbejder i DepressionsForeningen DepressionsForeningen har lavet en undersøgelse blandt folk med depression eller bipolar lidelse om deres udfordringer i hverdagen. Især det sociale spiller en rolle, fremgår det af undersøgelsen. Et liv med depression og

Stigende fokus på mestring i hverdagen

Af Camilla Victoria Marcinkowski, journalist og medlem af DepressionsForeningen I Danmark og andre lande stiger interessen for at give mennesker med eksempelvis depression og bipolar lidelse redskaber til at mestre hverdagen. Men ansvaret for at leve et godt liv må ikke