Seneste nyt

Herunder er de nyeste indlæg på DepressionsForeningen.dk

Dyrt at sætte det blinde øje for hverdagsudfordringerne

Af Kasper Tingkær, generalsekretær i DepressionsForeningen Øget fokus på hverdagsudfordringer kan spare samfundet millioner af kroner. Det hævder DepressionsForeningens generalsekretær Kasper Tingkær i et opråb til såvel behandlere som politikere. Løsningen ligger lige for. Men det kræver, at området bliver prioriteret.

Når hverdagen truer

Af Iben Foss, journalist og kommunikationsmedarbejder i DepressionsForeningen DepressionsForeningen har lavet en undersøgelse blandt folk med depression eller bipolar lidelse om deres udfordringer i hverdagen. Især det sociale spiller en rolle, fremgår det af undersøgelsen. Et liv med depression og

Stigende fokus på mestring i hverdagen

Af Camilla Victoria Marcinkowski, journalist og medlem af DepressionsForeningen I Danmark og andre lande stiger interessen for at give mennesker med eksempelvis depression og bipolar lidelse redskaber til at mestre hverdagen. Men ansvaret for at leve et godt liv må ikke

DEBAT Hensynsløst uansvarlig selvmordscocktail

Af Kasper Tingkær, Generalsekretær DepressionsForeningen Pensioneret læge og medlem af Læger For Aktiv Dødshjælp, Svend Lings, har på en hjemmeside offentliggjort opskriften på en selvmordscocktail. Hensynsløst uansvarligt, lyder det fra DepressionsForeningen. Selvmord berøver hver eneste dag to familier i Danmark

Vil du være frivillig i DepressionsForeningens sociale fristed Café Blom – og være med til at skabe et enestående cafémiljø?

Som frivillig i Café Blom er du med til at skabe den imødekommende stemning, der hersker på stedet. Der er brug for dig, som vil støtte og hjælpe både den enkelte gæst og det varme og rummelige fællesskab. Du kan

Tidligere indlæg » Facebooktwittergoogle_pluslinkedin