Svampetur i Gribskov

Naturopdagelse i Gribskov: Svampejagt og bålhygge

Svampetur i Gribskov med efterfølgende mad over bål torsdag d. 7. september kl. 16.00-20.00 med naturvejledning fra Caspar Bartholin.

Hvad kan du forvente?

Vi inviterer dig til en helt gratis svampetur med efterfølgende bålhygge torsdag d. 7. september. Vi tager dig med ud på en behagelig tur gennem Gribskov, hvor vi går 4-5 km. Undervejs vil vores erfarne vejleder, Caspar Bartholin, dele sin viden om svampe, så du kan lære at genkende de forskellige arter. Der vil der også være tid til at suge naturens ro til dig, når vi går stillegang og sanser.

Efter gåturen går vi igang med at tilberede de svampe, vi har fundet, over bål. Mens maden forberedes er der også mulighed for, at du kan deltage i forskellige aktiviteter – måske du har lyst til at prøve at skyde med luftgevær?

Sted:

Vi mødes og bliver hentet i bus foran Hillerød Station (ved 7-ELEVEN). Bussen kører præcist kl. 16 – så kom i god tid.
Vi er tilbage på Hillerød Station med bussen kl. 20.00.

Praktisk:

Husk at klæde dig praktisk og varmt på i henhold til vejret.

Deltagelse:

Arrangementet er gratis og åbent for alle, der ønsker at udforske naturen og skovbundens smagsfulde gaver. Der er 18 pladser til rådighed, så tilmelding er nødvendig for at sikre din plads.

Vi håber rigtig meget på at se dig, og vi ser frem til at byde dig velkommen til en dag med fællesskab, natur og god mad!

Tilmeld dig her: