Træn din kreative hjerne

Foredrag: Træn din kreative hjerne – vejen til indre ro & livsglæde
Forskning viser, at kreative processer og kulturoplevelser kan dæmpe symptomer på stress, depression, angst og uro. I sit foredrag fortæller Lærke Egefjord om, hvad der sker i hjernen og kroppen, når vi dyrker det kreative, og hvordan kreativitet kan bruges at forebygge mental mistrivsel eller dæmpe symptomer, hvis man allerede er ramt.

Du får også indblik i, hvad det betyder for vores hjerne at opleve selvforglemmelsen i en kreativ proces. Og hvorfor resultatet af dit kreative arbejde slet ikke er så vigtigt, når vi taler om mental sundhed.

Lærke Egefjord er læge, forfatter, professionel billedkunstner og tilknyttet Folkeuniversitet som foredragsholder.

Hvornår: Torsdag den 7. marts 2024 kl. 19-21
Hvor: Frivilligcenter Aarhus – konferencesalen i kælderen, Sønder Allé 33, 8000 Aarhus C
Pris: Gratis for medlemmer af DepressionsForeningen – 50 kr. for ikke-medlemmer

Foto: Jesper Balleby