Vil du rejse midler til fordel for depressionsramte?

DepressionsForeningen søger 2-3 frivillige til vores fundinggruppe, så vi forsat kan udvikle og gennemføre meningsfulde aktiviteter for vores medlemmer og deres pårørende.

I Danmark lever ca. 200.000 danskere med en depression eller bipolar lidelse. Når vi i DepressionsForeningen får kontakt til sygdomsramte eller deres pårørende, befinder de sig ofte i den måske sværeste tid af deres liv. De føler sig ofte utrolig alene med deres sygdom, de er bange og kan ikke længere kende sig selv, og på trods af mange personlige kompetencer og ressourcer, mangler de ofte den nødvendige indsigt og støtte til at håndtere deres sygdom. De pårørende er ofte i tvivl om, hvordan de bedst støtter deres elskede og samtidig passer på sig selv.

I DepressionsForeningen ser vi det som vores fornemmeste opgave at skabe bedre forhold for disse mennesker og deres pårørende. Vi håber, at du har lyst til at være med!

Derfor søger vi 2-3 frivillige til vores fundinggruppe, så vi forsat kan udvikle og gennemføre meningsfulde aktiviteter for vores medlemmer og deres pårørende.

Jobbet som fundraiser vil bestå i:

• At planlægge og udføre relevant og aktuel fundraising
  • At ansøge om donationer, penge, gaver, aktiviteter, kurser, undervisere, foredragsholdere mm.

Forventninger til dig:

• Har hjertet på rette sted
  • Har erfaring med fundraising
  • At du har interesse for at samarbejde med andre frivillige og tale med mennesker
  • Vil bruge ca. 2-4 timer om ugen
  • Er velformuleret og har erfaring med skriftlig og mundtlig kommunikation
  • Påtager dig ansvar og følger tingene til dørs

Som frivillig får du:

• Medindflydelse på arbejdsopgaver og projektets udvikling
  • Ansvar for eget arbejdsområde
  • Løbende sparring/coaching og mulighed for faglige kurser
  • Sociale aktiviteter sammen med de øvrige frivillige på projektet
  • Noget at skrive på CV’et, samt en udtalelse fra projektets koordinator

Praktiske oplysninger:

Arbejdet vil som udgangspunkt foregå hjemmefra, men med mulighed for at mødes en gang om ugen. Der er tale om frivilligt, ulønnet arbejde. Hvis du er interesseret, så kontakt frivilligkoordinator Frederik Brejl på fbrejl@live.dk, så inviterer vi dig til et uforpligtende kaffemøde, hvor vi sammen kan snakke om eventuelle muligheder.

Hvis du vil vide mere om foreningen og vores aktiviteter, så læs videre på www.depressionsforeningen.dk

Facebooktwitterlinkedin