Oplev en nærværende og stemningsfuld liveaften med vokal, klaver og bratsch, hvor musik om ensomhed, livets udfordringer, håb og drømme får plads – side om side med improvisation, stilhed og fællesskab. Arrangementet er gratis og åbent for alle, der er nysgerrige på, hvordan musik kan støtte, lindre og skabe forbindelse mellem os.
I Lyttehjørnerne lytter vi til musik og deler oplevelserne undervejs. Vi går på opdagelse i, hvad musikken gør ved os – i kroppen, i sindet og i fællesskabet. Denne tirsdag tager vores frivillige lytteguider instrumenter med og opfører musikken live og akustisk.
Aftenen vil byde på vokal akkompagneret af klaver og bratsch. Sangene kredser om temaer som ensomhed, livets udfordringer, håb og drømme. Der vil også være improviserede stykker, hvor musikken og lyden får lov til blot at tale og komme til udtryk i og omkring os – uden ord, men med nærvær og opmærksom lytning.
Du kan møde lytteguiderne Anna, Alma og Ronja. Udover at være frivillige er de studerende på Aalborg Universitet på henholdsvis Musikterapi og Psykologi. Med en fælles interesse for musikkens helende og regulerende kraft vil de ikke blot fortolke sange om menneskelivet, men også dele deres personlige indgang til, hvorfor det betyder noget særligt for dem at formidle musik med håb og drømme til andre. De vil sætte ord på ønsket om at støtte, lindre og hele – og på glæden ved at være i musikken på en legende og åben måde.
Aftenen rummer både det formidlede og det fælles: ønsket om at være sammen om den følelse, musikken skaber – både som den, der lytter, og som den, der formidler. Her er der plads til nærvær, stilhed, refleksion og fælles resonans. Du kommer til at møde musikalitet, sårbarhed og opmærksom lytning – måske på en måde, du ikke er stødt på før.
Så tag din nysgerrighed og dit varme hjerte med. Vi garanterer en hyggelig, uformel og legende aften med musikalske oplevelser, du kan tage med dig hjem.
Tidspunkt: Tirsdag d. 24. marts 2026 kl. 19.00 – 21.00
Sted: Café HØK, Danmarksgade 49, 9000 Aalborg
Pris: Gratis, men tilmelding nødvendig
Kom og vær og lad os mødes om musikken – i musikken!
Arrangementet er gratis, åbent for alle og en del af vores “Mind Your Music”-projekt, som er støttet af Spar Nord Fonden. Du kan læse mere om projektet her: depressionsforeningen.dk/mind-your-music-faellesskabende-lyttehjoerner/
Dette arrangement er en del af DepressionsForeningens lokale fællesskabsmiljø i Nordjylland for dig, der har eller har haft depression eller bipolar lidelse tæt inde på livet. Der vil løbende komme flere aktiviteter og det står dig frit for at deltage i hele rækken eller nøjes med enkelte arrangementer. Når du tilmelder dig arrangementet, sørger vi for, at du også får besked om kommende aktiviteter i fællesskabsmiljøet. Ønsker du ikke at komme på mailinglisten, kan du nemt melde dig af igen.