Bliv frivillig i Café Blom

…og gør en forskel for mennesker ramt af depression eller bipolar lidelse

Lige nu søger caféen nye frivillige, som har lyst til at hjælpe med at skabe et rummeligt fællesskab. Som frivillig vil du være en støtte for dem, der har brug for en snak og samtidig være med til at komme med idéer til aktiviteter og arrangementer, der styrker de besøgendes recovery-proces.

Café Blom ligger i Studiestræde 5, st. 1455 Købehavn K, 80 meter fra Vor Frue Kirke, få minutters gåtur fra Nørreport st. og tilsvarende fra Rådhuspladsen metrostation.

I rollen som frivillig står du for at:

• Give en tryg modtagelse for førstegangsbesøgende
  • Være tilgængelig for understøttende samtaler for gæsterne
  • Tage initiativ til aktiviteter og arrangementer ud af huset
  • Være med til at bevare den hyggelige og inkluderende stemning
  • Hjælpe alle med at blive en del af fællesskabet
  • Tage vagter minimum to gange om måneden
  • Deltage i frivilligmøder og supervision én aften om måneden
  • Kunne være frivillig i minimum ét år

I rollen som frivillig får du:

• Kollegial supervision og frivilligkurser i bl.a. grundlæggende samtaleteknik og konflikthåndtering.
  • Indflydelse på caféens udvikling – både fagligt og socialt
  • Chancen for at blive en del af en engageret frivilliggruppe
  • Et frivilligbevis efter du har været frivillig i over ét år

Om Café Blom
Café Blom er et fristed for mennesker med depression, angst, OCD eller bipolar lidelse. Her kan man komme og være sammen med ligesindede i et frirum, hvor man kan være sig selv uden at skulle forklare sig. Man kan få en personlig snak med de frivillige om de oplevelser og problemer, der fylder i hverdagen, og man kan deltage i forskellige sociale aktiviteter som biografture, friluftsture, julefrokoster m.m.

Vil du høre nærmere?
Kontakt Amalie eller Frederik på sms eller opkald på 91 89 88 88.

Hvordan ansøger du?
Udfyld ansøgningsskemaet nedenfor, og vi vender tilbage til dig snarest muligt. Hvis vi bliver enige om, at du skal være ny frivillig i Café Blom, så bliver du introduceret til caféens dagligdag gennem tre introduktionsvagter sammen med én eller flere erfarne frivillige, der bliver dine mentorer under introduktionsforløbet.

Vi glæder os til at møde dig! :-)

Ansøg her:

Facebooktwitterlinkedin