Blå kaffe kop.

Jobopslag: Projektleder til social cafe søges!

Ambitiøs og ansvarlig projektleder søges til social cafe

DepressionsForeningen søger en projektleder, der kan drive og udvikle vores sociale cafe på Nørrebro, Cafe Blom. Sammen med vores engagerede korps af frivillige får du til opgave at skabe netværk, nærvær og redskaber for cafeens gæster.

Café Blom er en café, et værested, for OCD-, depressions- og angstramte samt pårørende. Værestedet giver de besøgende mulighed for at skabe kontakt til ligestillede, styrke deres sociale relationer og kompetencer til at leve et godt og meningsfuldt liv, der er mindst muligt begrænset af sygdom. Café Blom er åben tre hverdage om ugen i dagtimerne (mandag, onsdag og fredag 14-18).

Der er tale om en deltidsstilling (15-20 t/u) fordelt på administrationsarbejde og værtsrolle i caféens åbningstid eftermiddag og aften. Der kan også forekomme weekendarbejde.

Dine arbejdsopgaver:

• Projektledelse og udvikling. Drift af cafeen samt igangsættelse og udførelse af diverse aktiviteter
  • rekruttering, koordinering og supervision af frivillige medarbejdere
  • løbende evaluering af caféens virke, herunder undersøgelse blandt gæster og frivillige
  • fundraising til udvikling af cafeen, dens aktiviteter og diverse inventar til caféen

Dine kvalifikationer

Som projektleder i Café Blom skal du være i stand til at møde gæsterne, dér hvor de er i deres liv, sygdom og behandlingsforløb. Vi forventer, at du har indblik i psykiske sygdomme samt de konsekvenser det kan have for den psykisk syge og dennes pårørende. Gennem relevant uddannelse eller erfaring. Du skal samtidig være i stand til at kunne adskille arbejdet fra dit privatliv.

Det er vigtigt at understrege, at Café Blom ikke er et behandlingssted, men det du skal helst have erfaringer med at arbejde med folk, der har der svært. Det er også en fordel, hvis du har overordnet kendskab til behandlingssystemet, så du vil kunne formidle viden om hjælpe og tilbud i et rimeligt omfang til brugere i caféen.

Cafeen er i konstant udvikling, og du vil skulle være aktiv i forhold til projektudvikling, projektledelse og fundraising. Vi lever af projektmidler og arbejder konstant på at forbedre projektet og dets økonomi.

Vi forventer desuden, at du:

• er fleksibel, dynamisk og driftssikker
  • er udadvendt, empatisk, har gode samarbejdsevner og solide erfaringer med konflikthåndtering.
  • er ansvarsfuld og forstår at koordinere og motivere cafeens frivillige

Ansøgningen:

Ansøgningen skal være os i hænde senest den 21.10 kl. 12. Samtaler og ansættelse snarest muligt efter.
Yderligere oplysninger
For yderligere oplysninger kontakt sekretariatschef Kasper Tingkær på 31351838, Kasper@depressionsforeningen.dk

Café HØK

DepressionsForeningens nye sociale café i Aalborg Bor du i Nordjylland og trænger du til en