Sommerhøjskole 2019

Balance i Hverdagen

Sommerhøjskole på Nordfyns Højskole søndag den 21. juli-lørdag den 27. juli 2019
Sommerkurset Balance i Hverdagen arrangeres for 9. år i træk i samarbejde med Nordfyns Højskole.
Balance i Hverdagen sætter fokus på livet med depression, bipolar lidelse, angst eller stress og giver inspiration, viden og praktiske redskaber til at takle de udfordringer, som disse lidelser ofte bringer med sig. Målet er at belyse hvordan man skaber en hverdag i balance og kortlægge mulige og realistiske veje dertil.

Aktiviteter
Ugen indeholder mange forskellige tilbud og oplevelser, der nærer både krop og sjæl. Den byder på inspirerende foredrag, værksteder til at dyrke det, du brænder for, morgen- og aftensamlinger, mindre ture og en ekskursion. Der vil også være fysiske aktiviteter, socialt samvær, hygge og masser af fællessang. Vi slutter ugen af med en sommerfest med skøn mad, musik og dans. Omdrejningspunktet for alle aktiviteter er at skabe energi og glæde og styrke kursisternes livskraft.

En typisk dag på sommerhøjskolen ser således ud: Efter en sund og velforsynet morgenmadsbuffet mødes vi til morgensamling, hvor vi synger sammen og får dagens praktiske detaljer på plads. Om formiddagen er der foredrag, der giver viden og redskaber til hverdagsmestring, og om eftermiddagen følger alle kursister et værksted. I år er der mulighed for at fordybe sig i ridning, mindfulness, urtedyrkning, boldspil og vandaktiviteter, sang og kor samt Nordfyn rundt på cykel og gåben. Efter aftensmaden er der mulighed for at deltage i forskellige sociale aktiviteter. Vi slutter dagens program ved aftensamlingen med sang og refleksion over dagens oplevelser.

Et rummeligt fællesskab
Sommerhøjskolen har plads til 65 kursister. Det giver rig mulighed for at mødes og lære hinanden at kende i et fællesskab, der er præget af åbenhed, nysgerrighed og stor rummelighed.  Der er også plads til ro, fordybelse og alene-tid, når der er brug for det. Sommerhøjskolen er et rum, hvor du kan være dig selv sammen med andre og ikke føle dig forkert.

De daglige måltider er en vigtig del af livet og fællesskabet på højskolen. Her mødes kursisterne og fortæller hinanden om dagens oplevelser. Køkkenet på Nordfyns Højskole er kendt for at lave sund og velsmagende mad, både vegetarisk og med kødretter. Har du særlige behov, er de også gode til at tage højde for det.

Indkvartering og pris
Der er mulighed for at bo både på enkelt- eller dobbeltværelse.
Frem til 1. marts 2019 er det muligt for medlemmer af DepressionsForeningen at få rabat på opholdet.

Værelse med eget bad og toilet

Medlem af DepressionsForeningen
Dobbeltværelse: 3.200 kr
Enkeltværelse: 3.900 kr

Ikke medlem af DepressionsForeningen
Dobbeltværelse: 3.700 kr
Enkeltværelse: 4.400 kr

Værelse med bad og toilet på gangen

Medlem af DepressionsForeningen

Dobbeltværelse: 3.000 kr
Enkeltværelse: 3.500 kr

Ikke medlem af DepressionsForeningen
Dobbeltværelse: 3.500 kr
Enkeltværelse: 4.000 kr

Tilmelding
Højskoleopholdet henvender sig til mænd og kvinder over 18 år, det er åbent for alle interesserede og har kursister i alle aldersgrupper.
Tilmelding sker på Nordfyns Højskoles hjemmeside https://nordfyns.nu/korte-kurser/balance-i-hverdagen

Brug for at vide mere?
Har du spørgsmål til højskoleopholdet, kan du kontakte Pernille på Nordfyns Højskole via kontor@nordfyns.nu eller 64 81 32 80. Du kan også kontakte DepressionsForeningens projektleder Hanne Müller på hanne@depressionsforeningen.dk eller telefon 33 12 47 27 mellem kl. 13.00-16.00.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin