“Herited” – Plakat

NY FLOT PLAKAT:
DepressionsForeningen har sammen med kunstmaler Lennart Brande Ingemann fået trykt en plakat.

FÅ PLAKATEN GRATIS: Skaf et nyt medlem for 2023 og få den gratis. Skriv til os på sekretariat@depressionsforeningen.dk for mere info.

Mål: 50x70cm

Læs mere nedenfor under ‘Beskrivelse’

195,00 kr.

“Herited” – Plakat

Beskrivelse

DepressionsForeningen har sammen med kunstmaler Lennart Brande Ingemann fået trykt en plakat, som vi på sekretariatet synes er brandflot. Den spiller med sin farvepalet og sin rolige opsætning fornemt sammen med DepressionsForeningens værdier. Vi arbejder for et åbent og rummeligt samfund, der giver plads til mentalt sundere helbred – et liv i balance.

Mål: 50x70cm

Lennart fortæller om selve maleriet:

”Mine tanker har været at skabe et kraftfuldt udtryk i stærke farver, samtidig har titlen “Herited” (arvet) været en del af et tankespind omkring depression og det arvelige aspekt i denne lidelse, set fra flere vinkler. Jeg har haft sygdommen tæt inde på livet i familien, inden jeg selv blev syg med depression. Jeg er på vej igennem et langt sygdomsforløb, som startede med et stressforløb, der udviklede sig til svær depression. Også i det forløb ser jeg her en “arv” i det at gå fra en tilstand til en anden. Derudover har mine tanker også cirklet omkring de gener jeg selv har en andel i og har givet til mine børn. Det rummer en frygt for at give det mørke sind videre, men også en frygt for at de påvirkninger man uundgåeligt må “give videre” påvirker deres opvækst.”

Men “Herited” skal også ses som et værk hvor depression, kreativitet og stærke farver går sammen i det mørke og lyse og skaber et liv i balance.

Uden det kreative tror jeg ikke jeg var kommet ud på den anden side. Men var jeg dykket så dybt ind i det kreative uden depression? Det kan jeg ikke svare på, dog har jeg en oplevelse af at nå dybt ind i min kreative proces, når sindet gør ondt. Men jeg oplever også at jeg sagtens kan ramme et flow i raske perioder, så der er noget om det med den balance…”