Vellykket jubilæumsmiddag for foreningens frivillige

Lørdag den 3. november hyldede DepressionsForeningen foreningens frivillige med en jubilæumsmiddag i anledning af foreningens 20 års jubilæum. Det blev en vellykket aften, hvor både nye og ”gamle” frivillige fra alle grene af foreningens arbejde deltog: selvhjælpsgrupperne, DepressionsLinien, SocialrådgiverLinien, Café Blom, sommerhøjskolen, fortællergruppen, foreningens Nepal-projekt og en nyoprettet arbejdsgruppe for DepNet.

Foreningens offentlige jubilæumsarrangement måtte vi trække stikket på pga. manglende ressourcer. Men foreningen prioriterede at gennemføre den planlagte jubilæumsmiddag for foreningens frivillige. ”Vores frivillige udgør drivkraften, engagementet og hjertet i foreningen, så de er absolut værd at fejre” understreger Bodil Kornbek, formand for DepressionsForeningen. Så fejret blev de i innovative arkitektoniske rammer på Ørestads Gymnasium, hvor frivillige fra alle grene af foreningens arbejde deltog.

Det blev en vellykket aften med gode grin og stof til eftertanke leveret af en særudgave af Mads & Monopolet, der diskuterede forskellige dilemmaer fra deltagerne omkring det at have en affektiv lidelse. Komiker og foredragsholder Sebastian Dorset fik også de store grin frem. F.eks. da han sagde, at det er helt forfejlet at give medaljer til folk, der gennemfører en maraton. ”De, der er ramt af depression, det er dém der virkelig fortjener en medalje”.

Aftenen bød også på god mad, lækre sportskager til dessert doneret af konditori La Glace, gensynsglæde og en dejlig tur sammen ned af foreningens memory lane.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin