Sommerhøjskole 2018

Genvind livskraften –  i krop og sjæl

billede2   billede1

Sommerhøjskole på Nordfyns Højskole fra søndag den 22. juli – lørdag den 28. juli 2018

DepressionsForeningens sommerhøjskole er blevet en kæmpe succes, og til sommer afholder vi for ottende gang sommerhøjskolen ”Genvind Livskraften” i samarbejde med Nordfyns Højskole.

Højskolen er for dig, der har erfaring med depression, bipolar lidelse, angst eller stress, og som ønsker inspiration til en hverdag i balance. Og for dig, som er pårørende, og som søger ny energi og redskaber til at tackle denne situation.

På sommerhøjskolen har vi en ambition om at:

• Skabe et helende frirum, hvor mennesker med affektive lidelser og deres pårørende kan mødes og tale frit om sygdommene og disses betydning for livet.
  • Hjælpe mennesker end affektive lidelser og deres pårørende til at håndtere sygdommene gennem redskaber og indsigt i nye handlemuligheder og ressourcer.
  • Tilbyde positive og inspirerende ferieoplevelser i et ligeværdigt fællesskab, der giver sygdomsramte såvel som pårørende fornyet energi, livsglæde, håb og tro på et godt liv.

En højskoleuge på Nordfyns Højskole byder på mange forskelligartede oplevelser, der nærer både krop og sjæl. Vi synger, spiser dejlig mad, vi bevæger os i naturen, deler det vi brænder for og lægger ører og hjerte til.

Hver formiddag har vi besøg af en foredragsholder, der giver os viden og redskaber til at tackle hverdagen, og om eftermiddagen følger alle kursister et værksted. I år er der mulighed for at forbyde sig i mindfulness, kreative sysler og bevægelse til hest, på cykel eller gåben.

I løbet af ugen er der masser af mulighed for fællesskab og stille stunder, og sidst men ikke mindst muligheden for at noget nyt kan tage form. Vi står klar med rammerne og glæder os til, at I kommer og puster lige præcis jeres liv i dem.

Der er både mulighed for at bo på enkelt- eller dobbeltværelse, og du må meget gerne invitere din ægtefælle, veninde, kæreste eller bror med. Højskoleopholdet henvender sig til mænd og kvinder over 18 år, og vi har kursister i alle aldersgrupper.

Frem til 1. marts 2018 er det muligt for medlemmer af DepressionsForeningen at få rabat på opholdet. Desuden kan medlemmer af foreningen få et familiemedlem eller en ven med til en reduceret pris ved tilmelding senest 1. marts 2018.

Her kan du finde tilmeldingsformular samt en folder, ugeprogram og værkstedsoversigt, der kan give dig yderligere information.

TILMELDING – SOMMERSHØJSKOLE 2018 | FOLDER OM HØJSKOLEUGEN | PROGRAM & VÆRKSTEDER

Alle værelser er reserveret.
Det er vores erfaring, at vi ofte får nogle afbud, og derfor har vi oprettet en venteliste. Hvis du tilmelder dig højskolen, bliver du registreret på denne, og du hører fra os, når vi får flere ledige pladser.

Læs mere om Nordfynsk Højskole her (link)

Tidligere højskolekursister fortæller om opholdet:

”Jeg har gået meget selv med min lidelse og tanker, og det er fantastisk at kunne dele disse tanker med andre på højskolen, som forstår det og kan give nye vinkler på det. Det bærer jeg med mig.” Højskoledeltager, 2017

”Det har været hele rejsen værd… smukke omgivelser, skønne lærere og hjælpere, super inspirerende foredrag og fantastisk mad. Dejligt sted.” Højskoledeltager, 2017

”Tak for at der hele tiden blev taget hensyn til nye. Det gør, at jeg har mod på at komme igen samt prøve nye ting af, hvor jeg kommer alene.” Højskoledeltager, 2017

”Jeg har fået en dyb glæde med hjem og en tro på, at jeg selv kan ændre nogle ting.” Højskoledeltager, 2017

Har du spørgsmål til højskoleopholdet, skal du endelig kontakte DepressionsForeningens projektleder Mette Prangsgaard Andersen på mette@depressionsforeningen.dk eller telefon 3312 4727. Vi træffes dagligt mellem 13.00-16.00 og hjælper også gerne med at registrere din tilmelding, hvis formularen driller.

billede2   billede2

billede2   billede2