Sommerhøjskole 2020

I 2020 arrangerer vi sommerhøjskolen Balance i Hverdagen i for 10. år i træk i samarbejde med Nordfyns Højskole. Sommerhøjskolen foregår på Nordfyns Højskole søndag den 19. juli – lørdag den 25. juli 2020.

På højskolen sætter vi fokus på livet med depression, bipolar lidelse, angst eller stress og giver inspiration, viden og praktiske værktøjer til at takle de udfordringer, som disse lidelser ofte bringer med sig. Målet er at belyse, hvordan man skaber en hverdag i balance og kortlægge mulige og realistiske veje dertil.

Aktiviteter
Ugen indeholder mange forskellige tilbud og oplevelser, der nærer både krop og sjæl. Den byder på inspirerende foredrag, værksteder til at dyrke det, du brænder for, morgen- og aftensamlinger, mindre ture og en ekskursion. Der vil også være fysiske aktiviteter, socialt samvær, hygge og masser af fællessang. Vi slutter ugen af med en sommerfest med skøn mad, musik og dans. Omdrejningspunktet for alle aktiviteter er at skabe energi og glæde og styrke deltagernes livskraft.

Højskoledage
En typisk dag på sommerhøjskolen ser således ud: Efter en sund og velforsynet morgenmadsbuffet mødes vi til morgensang, hvor vi sammen synger dagen i gang. Om formiddagen er der foredrag, der giver viden og værktøjer  til hverdagsmestring, og om eftermiddagen deltager alle i et værksted. På højskolen i 2020 er der mulighed for at fordybe sig i ridning, mindfulness, sang, smykkeværksted, friluftsliv, filtning og Nordfyn rundt på cykel og gåben. Efter aftensmaden er der mulighed for at deltage i forskellige sociale aktiviteter. Vi slutter dagens program med sang og refleksion over dagens oplevelser.

Et rummeligt fællesskab
Sommerhøjskolen har plads til 65 deltagere. Det giver rig mulighed for at mødes og lære hinanden at kende i et fællesskab, der er præget af åbenhed, nysgerrighed og stor rummelighed. Der er også plads til ro, fordybelse og alene-tid, når der er brug for det. Sommerhøjskolen er et rum, hvor du kan være dig selv sammen med andre og ikke føle dig forkert.

De daglige måltider er en vigtig del af livet og fællesskabet på højskolen. Her mødes deltagerne og fortæller hinanden om dagens oplevelser. Køkkenet på Nordfyns Højskole er kendt for at lave sund og velsmagende mad, både vegetarisk og med kødretter. Har du særlige behov, er de også gode til at tage højde for det.

Indkvartering og pris
Der er mulighed for at bo både på enkelt- eller dobbeltværelse.
Frem til 31. marts 2020 er det muligt for medlemmer af DepressionsForeningen at få 500 kr. i rabat på opholdet.

Priser ekskl. medlemsrabat

Dobbeltværelse med fælles bad og wc: 3700 kr.
Dobbeltværelse med eget bad og wc: 4200 kr.
Enkeltværelse med fælles bad og wc: 4200 kr.
Enkeltværelse med eget bad og wc: 4800 kr.

Tilmelding
Højskoleopholdet henvender sig til mænd og kvinder over 18 år, det er åbent for alle interesserede og har kursister i alle aldersgrupper.
Tilmelding sker på Nordfyns Højskoles hjemmeside:

Brug for at vide mere?
Har du spørgsmål til højskoleopholdet, kan du kontakte Pernille på Nordfyns Højskole via kontor@nordfyns.nu eller 64 81 32 80. Du kan også kontakte DepressionsForeningens projektleder Hanne Müller på hanne@depressionsforeningen.dk, eller telefon 33 12 47 27 mellem kl. 13.00-16.00.

Facebooktwitterlinkedin