DepressionsForeningens rådgivere.

Nu kan du få endnu bedre rådgivning hos os

Har du prøvet at ringe 33 12 47 47? Det er nummeret til DepressionsLinien. Hvert år er der hundredvis af danskere, der møder en venlig og forstående stemme, når de ringer til vores frivillige rådgivere. Takket være rådgivernes indsats er DepressionsLinien blevet akkrediteret af RådgivningsDanmark.

– Vi er meget stolte og glade for, at DepressionsLinien nu har fået et stærkt kvalitetsstempel af RådgivningsDanmark. Det understreger, at den rådgivning, vi yder til mennesker berørt af depression eller bipolar lidelse, er af høj kvalitet. Og det bekræfter os i, at DepressionsLinien gør en vigtig forskel for dem, der kontakter os, siger Morten Ronnenberg Møller, generalsekretær i DepressionsForeningen.

Akkrediteringen er et kvalitetsstempel, der fortæller, at DepressionsLinien har været igennem en kvalitetsvurdering af, hvorvidt rådgivningstilbuddet lever op til en række fælles standarder for gratis, sociale rådgivningstilbud.

Da auditorerne fra RådgivningsDanmark var på besøg hos DepressionsForeningen i forbindelse med akkrediteringsprocessen, sagde de blandt andet dette:

– Jeg oplevede DepressionsLinien som en nærværende og tryg rådgivning. På trods af at de frivillige rådgivere sidder forskellige steder i landet, fik jeg indtryk af en fællesskabsfølelse, et sammenhold og et fælles fagligt ståsted, der skinner igennem deres rådgivningstilbud. I kan godt være stolte.

– Da jeg observerede rådgivningen, mærkede jeg betydningen af peer to peer tilgangen. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at dem der ringede ind, landede blødt og trygt og følte sig grebet.

DepressionsLinien modtager et støt stigende antal årlige henvendelser. Denne udvikling afspejler et voksende behov for støtte til mennesker, som er berørt af depression eller bipolar lidelse, og understreger, hvor vigtigt og værdifuldt et tilbud DepressionsLinien er.

DepressionsLinien har åbent alle hverdage kl. 19-21, undtagen helligdage.
Du kan læse mere om DepressionsLinien her: