Bliv frivillig

Bliv gruppeleder i en selvhjælpsgruppe i Aarhus

–  og gør en stor forskel for mennesker ramt af depression

Har du lyst til at støtte personer ramt af depression?
DepressionsForeningen søger en engageret gruppeleder til vores selvhjælpsgruppe i Aarhus.
Som gruppeleder spiller du en central rolle i at skabe et trygt og tillidsfuldt rum, hvor deltagerne kan mødes, dele erfaringer og støtte hinanden.

Dine opgaver som gruppeleder inkluderer:

• Skabe trygge rammer for gruppens møder.
  • Forberede lokalet inden møderne.
  • Besvare henvendelser fra interesserede deltagere og byde nye deltagere velkommen.
  • Bidrage til at udbrede kendskabet til selvhjælpsgruppen i Aarhus.

DepressionsForeningens frivillige gruppeledere arbejder så vidt muligt sammen to og to. Vi søger en kollega til den allerede fungerende gruppeleder.

Efter opstart vil gruppen mødes fast hver anden uge på en hverdagsaften.
DepressionsForeningens sekretariat vil give dig den nødvendige træning, sparring og ressourcer for at hjælpe dig med at lykkes og føle dig tryg som gruppeleder.

DepressionsForeningen tilbyder:

• Et introduktionskursus til rollen som gruppeleder.
  • Mulighed for at deltage i kurser og arrangementer for frivillige.
  • Støtte og sparring med projektleder fra DepressionsForeningens sekretariat.
  • Et netværk af andre frivillige.
  • Muligheden for at være der for andre og få en dybere indsigt i psykisk sygdom.

Vi leder efter dig, der:

• Er rummelig og har overskud til at støtte andre.
  • Kan koordinere møderne selv og arbejde sammen med DepressionsForeningens sekretariat.
  • Deler vores værdier og arbejder ud fra vores retningslinjer.
  • Kan forpligte sig som gruppeleder i minimum et år.

Selvhjælpsgrupperne baserer sig på peer-to-peer tilgang, hvor deltagerne deler deres erfaringer. Vi søger derfor primært gruppeledere med personlig erfaring inden for depression, men faglig erfaring med at støtte mennesker i svære situationer kan også være relevant.

Lyder det som noget for dig?

Hvis du er interesseret, kan du ansøge ved at udfylde formularen nedenfor.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Hanne på hanne@depressionsforeningen.dk eller 53 52 18 38.