‘Bipolar for Begyndere’ bryder grænser

Ny udgave på islandsk i samarbejde med Psykiatrien

DepressionsForeningens gode og vigtige håndbog “Bipolar for Begyndere” er netop blevet lanceret på islandsk. Det er en stor milepæl, at denne unikke bog nu kan hjælpe endnu flere mennesker, og at budskabet kan sprede sig til endnu et land i Norden. Det er vi stolte over i DepressionsForeningen.

Bogen udgives sammen med den islandske psykiatri. Til bogreceptionen var tre af forfatterne (Anders Bechgaard, Mynte Arnardottir og Glennie Almer) rejst til Island og i sin tale sagde psykolog Glennie Marie Almer: “Bipolar lidelse er en alvorlig sygdom. Men så mange fantastiske mennesker har sygdommen. Vi ønsker at vise, at det er muligt at leve gode, meningsfulde liv med bipolar lidelse. Det er et af de vigtigste budskaber i bogen.”

Allerede da bogen udkom på dansk i 2022 fortalte tovholder på projektet, Mynte Arnardottir, at hun håbede, at fremtiden for bogen ville indebære, at den blev oversat til flere sprog. Især de nordiske sprog. Med hårdt arbejde er det ønske nu gået i opfyldelse.

Vi i DepressionsForeningen og forfatterne bag værket glæder os til at se bogen være til gavn for en masse af vores nordiske naboer i Island.

Lyder det interessant, og kunne du tænke dig at læse bogen? Hvis du ønsker bogen i den islandske oversættelse, kan du sende en mail til sekretariat@depressionsforeningen.dk

Du kan købe bogen på dansk i webshoppen her:

Andre nyheder

Del nyhed