Café HØK

DepressionsForeningens nye sociale café i Aalborg

Bor du i Nordjylland og trænger du til en pause? Så har du nu fået en ekstra mulighed. I januar åbnede DepressionsForeningen, med hjælp fra vores venner og støtter, Café HØK i Danmarksgade 49 i Aalborg.

I Café HØK er fællesskabet i fokus, for vi tror på, at fællesskab styrker og udvikler. Her kan du blive en del af et fællesskab med andre, der har haft psykisk sygdom inde på livet – nærmere bestemt depression og bipolar lidelse, men også stress, angst og OCD. Tilbuddet er både for dig der selv er ramt og for dig der er pårørende.

Café HØK tilbyder en stribe muligheder for at få hjælp og støtte. Du kan fx blive en del af selvhjælpsgrupper om enten depression eller bipolar lidelse samt særlige grupper for unge. I caféen tilbyder vi også aktiviteter, der kan styrke din recovery, fx guidet læsning, fællesskrivning, syng-med-arrangementer og åben cafe med fokus på hyggen og samværet. Derudover arrangerer vi hver måned andre spændende aktiviteter, intimkoncerter, foredrag og ture ud af caféen. I Café HØK vil du opleve, at vi støtter hinanden, deler erfaringer og hjælper hinanden til at kunne hjælpe os selv. Som de fleste nordjyder vil vide betyder at ’høk en hak’ at rykke sig en smule. Og det kan vi hjælpe hinanden med i kampen mod depression og anden psykisk sygdom.

Vores frivillige sociale værter og gruppeledere bringer forskellige erfaringer med sig, der skaber forståelse for livet med depression, bipolar lidelse, stress, angst eller OCD. Nogle har personlig erfaring med en diagnose. Andre er pårørende. Atter andre har en professionel baggrund og erfaring inden for sundhedsfag, socialt arbejde eller pædagogik. Men fælles for alle er, at de har hjertevarme, livserfaring og livsindsigt.

Alle i Café HØK glæder sig til at tage godt imod dig og andre nye gæster. Hvis du har lyst til at følge caféen på de sociale medier inden du kommer ned til os første gang, så er du velkommen til at følge os på:

Du har også mulighed for at skrive til os via de sociale medier. Så svarer vi så hurtigt vi kan.