Nyt medlem af bestyrelsen:
Lise Dam
Lise er mor til Sarah, som døde af en depression i 2023. Lise og Sarah havde aftalt, at de sammen skulle kæmpe for en bedre psykiatri, når Sarah blev rask, og det er i dag en stærk motivation for Lises arbejde. Det har blandt andet ført til et samarbejde med DR om dokumentaren Hvem griber Sarah, som afspejler hendes engagement i at skabe et bedre samfund for mennesker med psykisk sygdom.
Hun er uddannet sygeplejerske, har en ph.d. i kvalitet i sundhedsvæsenet og er lektor på sygeplejerskeuddannelsen ved Københavns Professionshøjskole.
Lise har erfaring fra bestyrelsesarbejde i Hillerød Frivilligcenter, hvor hun var med til at sætte fokus på unge i udsatte positioner og styrke deres tilknytning til civilsamfundets fællesskaber gennem brobygning.
Lise er optaget af en mere helhedsorienteret tilgang med afsæt i det enkelte menneskes erfaringer og ønsker. Hun arbejder for høj kvalitet i behandlingstilbuddene og en mere sammenhængende indsats på tværs af regioner, kommuner og civilsamfund. Hun mener, at fællesskaber er afgørende for mental trivsel.
Jakob Sloth
Jakob har stor erfaring med depression og har flere års indlæggelser bag sig, men er i dag på den rette medicin og finder mening i at bruge sine erfaringer til at hjælpe andre. Siden 2023 har han været borgerrepræsentant i Psykiatrirådet i Ballerup Kommune og er patientunderviser ved CAMES (Copenhagen Academy for Medical Education and Simulation). Han skriver digte og holder foredrag om sit sygdomsforløb. Jakob medvirker også i DR2-dokumentaren Psykiatripræsten, som er en del af serien Iben på Herrens mark.
Jakob er kandidat i dansk og film, men har altid arbejdet inden for IT. I dag har han et fleksjob på 18 timer, hvor han er med til at udvikle apps til forskellige danske kunder.