Bestyrelsen orienterer!

Bestyrelsesmøde d. 28. Juni 2008
Den nye bestyrelse var samlet for første gang siden generalforsamlingen til møde lørdag d. 28. juni., det var derfor nødvendigt med en introduktion til foreningens arbejde, organisation, regler og retningslinier.  Til alles store glæde har Eva A. meldt sig som næstformand. Det er et stort fremskridt for bestyrelsen også at have en næstformand.

Årets Generalforsamling og frivillighedskursus
Der blev evalueret på årets Generalforsamling, som var et større tilløbsstykke end sædvanligt. Det er vi rigtigt glade for. Der blev udtrykt tilfredshed med stedet, maden og oplægsholderen, psykolog Henrik Tingleff.
Derudover blev der evalueret på Frivillighedskurset, som foreningen tilbyder til de personer, som arbejder frivilligt for foreningen, dels for at styrke sammenholdet blandt de frivillige, men også for at ruste dem til at håndtere de opgaver, de varetager. Kurset fandt sted weekenden d. 21.-22. Juni i Knudshoved. Også dette havde været en særlig god oplevelse i år og havde medført mange roser. Der arbejdes allerede nu på at finde nye datoer, oplægsholdere og faciliteter til både generalforsamling og nyt frivillighedskursus i 2009.

Jubilæum lige om hjørnet
Bestyrelsens største opgave pt. er afholdelse af 10 års Jubilæum i efteråret. De fleste arrangementer er forberedt, men der mangler stadig at blive lagt de sidste hænder på det. Der vil på forskellige datoer blive afholdt arrangement i København, Århus, Odense, Ålborg og Holstebro. Det vil være en blanding af faglige temadage, musik og stand-up. Bestyrelsen har fat på flere kendte personer, som gerne vil stille op for foreningen.

Oplysning gennem humør – kampagne om depression
I forbindelse med jubilæet lanceres endvidere en kampagne der bliver ført an af en ny hjemmeside, hvor vi forsøger at få fat på de unge ved hjælp af humor. Det kan være svært at få fat på denne gruppe, hvorfor vi nu prøver at skabe opmærksomhed på depressionssygdommen og vores forening via en humoristisk vinkel. Vi håber meget, at dette bliver en succes og vil give viden til de unge.
Den nye hjemmeside er nu oppe at køre men der mangler fortsat justeringer.
Det var alt fra bestyrelsen for nu. God sommer.