Lyttehjørne LIVE: Intim SOLO*-koncert med Carmie

Kom og få en nærværende, fællesskabende musikoplevelse, når vi sammen dykker ned i musiklytningen og CARMIEs ærlige og følelsesstærke musikalske univers – helt tæt på.

Arrangementet er en del af vores Mind Your Music-projekt og er særligt målrettet unge mellem 18 og 30 år. Alle er dog velkomne, uanset alder, hvis de har lyst til at være med til en aften, hvor musik, refleksion og fællesskab er i centrum.

Bag kunstnernavnet CARMIE står Christine Aggerholm, som med en rå og sårbar vokal samt ærlig sangskrivning skaber popmusik med både kant og dybde. På EP’en Learn To Live (2025) sætter hun lyd til temaer som afhængighed, relationer, digitalt pres og forandring. Det er musik, der tør gå tæt på det svære, samtidig med at den peger mod håb og nye begyndelser.

Netop derfor passer CARMIEs musik særligt godt til Lyttehjørne LIVE. Her handler det ikke kun om at lytte til musikken, men også om de tanker, følelser og erfaringer, den vækker i os. Musik kan nogle gange sætte ord på noget, vi selv har svært ved at beskrive, og skabe genkendelse i det, vi troede, vi stod alene med.

Tidspunkt: Tirsdag d. 8. september 2026 kl. 19.00 – 21.00
Sted: Café HØK, Danmarksgade 49, 9000 Aalborg
Pris: Gratis, men tilmelding nødvendig

Du kan læse mere om projektet her:
👉 depressionsforeningen.dk/mind-your-music-faellesskabende-lyttehjoerner
🎬 Smuglyt til Carmies musikalske univers på: YouTube

Publikum kan forvente en koncertoplevelse præget af nærvær og ærlighed, hvor musikken bliver et fælles udgangspunkt for refleksion og samtale. Der er tid mellem numrene til at stille spørgsmål, dele tanker eller være nysgerrig på kunstnerens proces og fortællingerne bag sangene. Det er lige så meget et besøg som en koncert.

Du behøver ikke kende CARMIEs musik på forhånd for at være med. Måske kommer du for sangene. Måske for fællesskabet. Måske af ren nysgerrighed. Uanset hvad er der plads til dig. Vi mødes om musikken – og om alt det, musikken får os til at mærke, tænke og dele med hinanden. 

* Koncerten er en del af SOLO-projektet 

Musik er for alle. Det er bare ikke alle, der har mulighed for at opleve musikken live. Derfor har ROSA søsat projektet SOLO med målsætningen om at udvikle et koncertformat rettet mod grupper af sårbare unge – unge, som måske nok elsker musik, men som ikke føler sig tilpas i musikkens vanlige liverammer, hvorimod de gerne vil opleve en koncert i små overskuelige fællesskaber. Læs mere her: https://www.rosa.org/projekter/solo

Dette arrangement er en del af DepressionsForeningens lokale fællesskabsmiljø i Nordjylland for dig, der har eller har haft depression eller bipolar lidelse tæt inde på livet. Der vil løbende komme flere aktiviteter og det står dig frit for at deltage i hele rækken eller nøjes med enkelte arrangementer. Når du tilmelder dig arrangementet, sørger vi for, at du også får besked om kommende aktiviteter i fællesskabsmiljøet. Ønsker du ikke at komme på mailinglisten, kan du nemt melde dig af igen.

Begivenhedsinformation

Dato

september 8, 2026

Tid

Kl. 19:00 –
21:00

Sted

Café HØK, Danmarksgade 49
– 9000
Aalborg

Tilmeld dig her

Muligheder for at støtte (Valgfri)

NB: Umiddelbart efter din tilmelding via formularen ovenfor, får du en bekræftelse på skærmen eller via mail. Med afsæt i din tilmelding sender vi ganske få mails om fremtidige arrangementer og nyheder fra DepressionsForeningen. Du kan til enhver tid framelde dig via linket i bunden af den mail, du modtager. Privatlivspolitik og cookies