Bliv frivillig

Bliv frivillig i Aalborgs nye sociale café

Lige nu søger vi sociale værter, der alle kan byde ind med hjertevarme, livserfaring og livsindsigt

Aalborgs nye sociale café, Danmarksgade 49, 9000 Aalborg

Vi søger frivillige sociale værter:

• der har en personlig eller faglig baggrund, der giver forståelse for livet med depression eller bipolar lidelse, stress, angst eller OCD
  • et ønske om at gøre en forskel ved at skabe et rum, hvor der er dejligt at være
  • og er rummelige, ansvarsfulde og mødestabile

Frivillige i caféen er lige så forskellige mennesker, som gæsterne er det. Både gæster og frivillige har forskellige aldre, uddannelser, interesser og ressourcer. Det opfatter vi som en stor styrke for caféens liv, miljø og udvikling. Fælles for frivillige er, at alle ønsker at bidrage til, at caféen er et godt stabilt tilbud med et imødekommende og rart miljø.

Opgaver som frivillig i caféen:

• Det frivillige arbejde kommer til at foregå i hyggeligt samvær med gæster, andre frivillige og projektlederen. Opgaverne er alt fra snak, debatter, spil, gåture, individuelle samtaler, afholdelse af fester, besøg på museer og hvad, der ellers er interesse og behov for blandt gæster og frivillige. Samtidig står frivillige for at åbne og lukke caféen, og skabe gode rammer for alle.
  • Hver frivillig står for en eller flere åbningsdage, efter eget ønske, i caféen hver måned, sammen med en anden frivillig.
    Frivillige kan, efter eget ønske og aftaler med projektlederen, stå for andre aktiviteter udover den faste åbningstid.
  • Som frivillig vil du få mulighed for at udvide din menneskekundskab, ligesom du har stor mulighed for at sætte dit eget præg på stedet.
    Der er mange forskellige og alsidige opgaver, og du er selv med til at sætte opgaverne. Men det kunne være indretning af cafeen, udvikling af de fedeste aktiviteter i samarbejde med de andre frivillige, tage godt imod gæsterne, lave playlister, bage kage, være kreativ, starte motionsfællesskab, lave instagramprofil og dyrke sociale medier mm.

Tilrettelæggelse af arbejdstider:

Arbejdstider er noget vi finder ud af i fællesskab og efter aftale.
Vi glæder os til at høre fra dig!

Ansøg her for at blive en del af teamet: