Invitation til ekstraordinær generalforsamling

DepressionsForeningens ekstraordinære generalforsamling bliver holdt onsdag den 29. maj kl. 19. På dagsordenen er valg af ny formand, valg til bestyrelsen og valg af suppleanter. Øvrige punkter blev behandlet på den ordinære generalforsamling.

Mogens Lønborg afgår som formand. Ny kandidat til formandsposten er Mads Trier-Blom, der har været med i foreningen i en lang årrække. De fleste øvrige bestyrelsesmedlemmer stiller op til genvalg.

Som ny kandidat stiller Nanna Duurloo op. Du kan læse mere om Nanna længere nede.

Generalforsamlingen er virtuel, husk at tilmelde dig her på siden.

Dagsorden:

1. Velkomst ved afgående formand Mogens Lønborg
  3. Valg af referent
  4. Valg af stemmetæller
  5. Godkendelse af stemmeberettigede
  6. Bestyrelsens beretning – udgår
  7. Regnskabsaflæggelse – udgår
  8. Indkomne forslag – udgår
  9. Valg af formand
  10. Valg til bestyrelsen
  11. Valg af suppleanter til bestyrelsen
  12. Valg af revisor – udgår
  13. Valg af kritisk revisor – udgår
  14. Evt.

Valg af formand

Nuværende næstformand Mads Trier-Blom stiller op som kandidat til formandsposten.

Mads har været med i DepressionsForeningen siden 2012 og har en kandidatgrad i sundhedsfremme og sundhedsstrategier fra Roskilde Universitet. Mads passion for sundhed og trivsel stammer fra hans egne udfordringer med bipolar lidelse, hvor han ved at stræbe mod sundhed fremfor raskhed har skabt et fantastisk liv. Mads har været ansat i mere end 10 år indenfor psykiatrien i Region Sjælland som medarbejder med brugerkompetencer og har som “En af os”-ambassadør holdt over 350 foredrag om at fjerne stigmatiseringen af psykisk sygdom.

Mads Trier-Blom. Foto: DepressionsForeningen

Valg til bestyrelsen

Thorstein Theilgaard, genopstiller (valgt i 2022)

Amalie Gaardbo, stiller op i stedet for Cathrine Toft Nordbeck

Bente Walsted, opstiller

Suppleant
Nanna Duurloo, ny kandidat
Cathrine Toft Nordbeck

Ikke på valg
Ida Hageman, valgt i 2023
Carina Eriksen, valgt i 2023

Læs mere om den nye kandidat
Bestyrelsen i DepressionsForeningen har foreslået Nanna Duurloo, som ny kandidat. Du kan læse mere om hende her:

”Jeg stiller op som suppleant i Depressionsforeningen, da jeg brænder for at bidrage til nedbrydningen af stigmatiseringen omkring psykiske lidelser og mental sundhed.
Jeg vælger specifikt DepressionsForeningen, da jeg som pårørende til min far, der lider af bipolar affektiv sindslidelse, selv har psykisk sygdom tæt inde på livet.

Med min baggrund som sygeplejerske har jeg som studerende været i praktik i psykiatrien, hvor min interesse for at gøre en forskel indenfor psykiatrien blev vækket. Selvom jeg primært har arbejdet inden for kræftområdet som sygeplejerske, så har jeg oplevet, hvor vigtig mental sundhed er, og jeg ønsker at bidrage til dette område.
Da jeg var i Grønland og arbejdede som sygeplejerske blev min interesse for at gøre en forskel indenfor psykiatrien for alvor vækket igen. Jeg er i øjeblikket i gang med en kandidatuddannelse i Sygepleje, hvor jeg er blevet meget optaget af patientforeningsarbejdet og især forebyggende initiativer. ”

/ Nanna Duurloo

Nanna Duurloo. Foto: Privat

Vi håber, vi ses onsdag den 29. maj.

Bliv medlem

Bliv en del af DepressionsForeningen og få adgang til vores arrangementer til nedsat pris eller endda helt gratis. Klik her

Begivenhedsinformation

maj 29, 2024