Gåtur i naturskønne Tisvilde og besøg på højskolen

Kom med på en spændende dagstur til Tisvilde! Først besøger vi Tisvilde Højskole, hvor vi nyder grillbuffet og musik. Efter frokosten tager vi på smukke gåture ved havet og afslutter med kaffe på højskolen.

Program: Turen starter kl. 11.50 på parkeringspladsen ved Tisvilde Station, hvor Helle og Marianne modtager jer.

Sammen går vi de ca. 200 meter hen til Tisvilde Højskole, verdens ældste seniorhøjskole, som har til huse i en fin, gammel bygning – en tidligere badepension. På højskolen modtages vi af forstander Mogens Johansen, hører lidt om stedet og spiser grillbuffet sammen med skolens kursister. Sang og musik er naturligvis en del af oplevelsen her.

Efter frokosten er der arrangeret gåture i det naturskønne område ved havet. Man kan vælge mellem en kort tur på 800 meter ad en stille vej – eller en tur på ca. 3 km langs stranden og op gennem hovedgaden.

Efter vores gåture – med små input som gør opmærksom på naturen omkring os – drikker vi kaffe på højskolen.

Hvornår: Onsdag d. 21. august 2024 fra 11.50-16.00

Mødested: Parkeringspladsen ved Tisvilde Station, Banevej 8, 3220 Tisvildeleje

Pris: Gratis, dog skal du betale for drikkevarer.

Tilmelding:  Er obligatorisk og skal ske senest d. 5. august. HUSK at melde afbud senest to dage før, så andre kan få glæde af tilbuddet

Praktiske oplysninger:

• Arrangementet er henvendt til seniorer
  • Husk praktisk tøj og gode sko til gåturen.
  • Der går tog til og fra Hillerød til Tisvilde 2 gange i timen.
  • På stationen kan I også parkere.
  • Foruden toiletter på højskolen er der også toiletter undervejs på vores gåture

Arrangørerne: Turen er arrangeret af Marianne og Helle, som er Naturinspiratorer i projekt  ’Naturligvis – livsglæde i seniorlivet’.  Projektet er støttet af Frilufts Fonden og 15. juni Fonden og er et samarbejde mellem Danske Seniorer og Depressionsforeningen.

Spørgsmål kan stilles på SMS til Michael på 3050 9367 eller Michael@depressionsforeningen.dk

Begivenhedsinformation

august 21, 2024