FRIVILLIGJOB

Bliv frivillig vært i Aarhus

Er du interesseret i et meningsfyldt frivilligt arbejde nogle timer om måneden? Vær med til at gøre en forskel for andre og få masser af gode oplevelser og nye relationer.

DepressionsForeningen vil den kommende tid lave flere inspirerende og hyggelige arrangementer for mennesker med depression, bipolar lidelse, angst og stress i Aarhus-området. Vi vil sammen med en gruppe engagerede frivillige værter bl.a. lave ture ud i naturen med fællesspisning rundt om bålet og temaaftener med oplæg og workshops, der giver redskaber til en hverdag med depression og bipolar lidelse. Som frivillig har du også mulighed for selv at byde ind med forslag til aktiviteter, som vi kan organisere sammen.

Som frivillig får du:

• Mulighed for at gøre en reel forskel for andre menneskers liv.
  • Fællesskab med andre frivillige og deltagere.
  • Erfaring med at udvikle og drive et vigtigt socialt initiativ.
  • Erfaring med at arbejde med mennesker, der er ramt af depression, bipolar lidelse, angst eller stress.
  • Støtte fra DepressionsForeningens sekretariat, så du er godt klædt på.
  • Et netværk af dygtige og dedikerede frivilligkolleger at sparre med.
  • Adgang til DepressionsForeningens kurser og arrangementer for frivillige.

Vi ønsker, at du som frivillig:

• Er imødekommende over for deltagerne og vil skabe et miljø, hvor det er rart at være.
  • Er positiv, initiativrig og pålidelig ift. aftaler.
  • Kan deltage i arrangementer et par gange om måneden.
  • Er indstillet på at engagere dig i minimum seks måneder.

Dine opgaver som frivillig

• Stå for arrangementer sammen med andre frivillige – herunder at tage med på naturture, let klargøring og oprydning af lokaler til temaaftener, brygge kaffe og te, hjælpe oplægsholdere o. lign. med praktiske opgaver.
  • Skabe trygge og inkluderende rammer for deltagerne – snakke med deltagerne og generelt at være lyttende og støttende.
  • Du kan melde dig til særlige opgaver som fx madlavning til fællesspisning eller at stå i spidsen for en aktivitet. Du deler dog, sammen med resten af frivilliggruppen, ansvaret for at afvikle arrangementerne.

Vil du være med?

Udfyld formularen nedenunder og fortæl os lidt om dig selv og hvorfor du vil være med.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive en sms eller ringe til os på 91 89 88 88.

Vi glæder os til at høre fra dig!