FRIVILLIGJOB

Bliv natur-frivillig i Næstved

Er du glad for at komme ud i naturen og ønsker du at dele glæden med andre? Så bliv naturfrivillig hos os! DepressionsForeningen søger lige nu en naturfrivillig, der ønsker at facilitere spændende naturture og skabe et fællesskab for andre, der finder glæde i frisk luft og grønne områder.

DepressionsForeningen vil den kommende tid lave flere inspirerende og hyggelige arrangementer for mennesker med depression, bipolar lidelse, angst og stress i Næstved-området. Du vil sammen med andre naturfrivillige være med til at afholde hyggelige udflugter, hvad end det er fællesspisning rundt om bålet, urte- og svampeture eller blot en skøn gåtur.

Som frivillig får du:

• Mulighed for at gøre en reel forskel for andre mennesker.
  • Fællesskab med andre frivillige og deltagere.
  • Erfaring med at udvikle og drive et vigtigt socialt initiativ.
  • Erfaring med at arbejde med mennesker, der er ramt af depression, bipolar lidelse, angst eller stress.
  • Støtte fra DepressionsForeningens sekretariat, så du er godt klædt på.
  • Et netværk af dygtige og dedikerede frivilligkolleger at sparre med.
  • Adgang til DepressionsForeningens kurser og arrangementer for frivillige.

Vi ønsker at du som frivillig:

• Er imødekommende over for deltagerne og vil skabe et miljø, hvor det er rart at være.
  • Er positiv, initiativrig og pålidelig ift. aftaler.
  • Kan deltage i naturture ca. en gang om måneden
  • Vigtigst af alt – er glad for naturen og vil inspirere andre

Dine opgaver som frivillig:

• Stå for arrangementer sammen med andre frivillige – herunder at tage med på naturture og lette praktiske opgaver som indkøb eller tænde op for bålet
  • Skabe trygge og inkluderende rammer for deltagerne – snakke med deltagerne og generelt at være lyttende og støttende.
  • Du kan melde dig til særlige opgaver som fx madlavning til fællesspisning eller stå i spidsen for en aktivitet. Du deler dog, sammen med resten af frivilliggruppen, ansvaret for at afvikle arrangementerne.

Vil du være med?

Udfyld formularen nedenunder og fortæl os lidt om dig selv og hvorfor du vil være med.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive en sms eller ringe til os på 91 89 88 88.

Vi glæder os til at høre fra dig!