DepressionsLiniens værdier

DepressionsForeningen et et fællesskab i bevægelse, bygget på ligeværd, drevet af engagement og baseret på saglighed
Således baserer DepressionsForeningen sit arbejde på følgende fire kerneværdier:

• Fællesskab
  • Ligeværd
  • Saglighed
  • Engagement

Disse værdier afspejler sig i arbejdet på DepressionsLinien på følgende måder:

• Fællesskab
    Mange føler sig alene, når de bliver berørt af depression og bipolar lidelse. Opdagelsen af at mange er i samme situation som en selv er helende. Rådgiverne møder brugerne med omsorg og forståelse, så de ser sig selv som en del af et større fællesskab.
  • Ligeværd
    Rådgivningen varetages af frivillige med egne erfaringer med depression eller bipolar lidelse – enten selv eller som pårørende. Afsættet i fælles erfaringer skaber ligeværd. Vi stiller spørgsmål og skaber refleksion frem for at give færdige svar.
  • Saglighed
    Rådgivningens viden om og holdninger til depression og bipolar lidelse er funderet i videnskabelig faglighed og foreningens store praksiserfaring.
  • Engagement
    Rådgivningen varetages af frivillige rådgivere og bygger på et oprigtigt engagement hos dem om at ville ’give tilbage’ til og støtte andre, der er i en svær livssituation.