Kan du li´ at snakke om litteratur?

Så vær med til ”Guidet fælleslæsning”

Café Høk, DepressionsForeningens sociale cafe i Aalborg, vil gerne skabe et rum, hvor vi samles om noget fælles, og hvor det er mennesket og ikke sygdommen, der kommer på banen.

Café Høk introducerer derfor GUIDET FÆLLESLÆSNING, hvor vi sammen kan få udvidet vores forståelse af skønlitteratur og få nogle vedkommende stunder sammen.

Hvordan foregår det:
– Læseguiden medbringer en tekst (typisk en A4-side). Det kan være alt af skønlitterær karakter
– Alle får teksten udleveret
– Læseguiden læser teksten højt
– Alle kan bidrage med tanker og associationer

Fælleslæsning er ikke et forløb, så tekst og samtale afsluttes hver gang. Ved næste fælleslæsning medbringes en ny tekst.

Hvornår læser vi:
Hver onsdag i lige uger kl. 16-18.

Hvor:
Café Høk, Danmarksgade 49, 9000 Aalborg

Pris:
Gratis – OBS: Husk tilmelding her på siden

Vi tager naturligvis hensyn:
– Alle er frie til at forlade Fælleslæsningen – enten for at holde en pause eller for at tage hjem og komme igen en anden gang.
– Alle kender til koncentrationsudfordringer, og der vil blive taget hensyn til disse, for eksempel indlægges flere pauser.
– Alle kender til kognitive udfordringer, for eksempel hukommelsesbesvær eller så der vil også tages hensyn til disse. Det kan være i form af flere eller længere tænkepauser, gentagelse af oplæsning og lign.

💚Vi glæder os til at tage godt imod dig📖

Om Café Høk
Er du berørt af depression, bipolar lidelse, stress, angst eller OCD? Vi forstår din situation. Besøg Café Høk på Danmarksgade 49, 9000 Aalborg og deltag i et varmt fællesskab. Der er åbent for alle.

Café Høk er et fristed, hvor du kan komme, når du trænger til en pause. Her er fællesskab i fokus. Du bliver en del af et fællesskab med ligesindede. Du vil opleve, at vi støtter hinanden, deler erfaringer og hjælper hinanden til selvhjælp. Dette medvirker ofte, at du genfinder kræfter og tro på at kunne komme videre.

Læs mere om Café HØK her: Café Høk i Aalborg – DepressionsForeningen

Begivenhedsinformation