Invitation til foredrag og generalforsamling i DepressionsForeningen

Som optakt til generalforsamlingen har vi den glæde at kunne præsentere forfatter Persille Ingerslev, der vil fortælle os om, hvordan hun har brugt gendyrkning af grøntsager som en måde at ’gendyrke sig selv’ og komme fri af depression.

Program for dagen

• 13:00 Registrering åbner
  • 13:30 Velkomst v. Mogens Lønborg, Formand
  • 13:40 Foredrag og debat: Persille Ingerslev: Haveterapi i egen vindueskarm – en grund til at stå op
  • 14:30 Pause
  • 14:45 Generalforsamling
  • 16:30 Tak for i dag!

Deltagelse i foredraget er gratis for medlemmer, og koster 50 kr. for gæster. Tilmelding er nødvendig af hensyn til plads og mængden af the/kaffe og kage vi skal bestille. Betaling foregår på dagen.

Mød forfatter Persille Ingerslev
Da Persille Ingerslev var 25 år, fik hun en lammende depression, der krævede indlæggelse. Vejen ud på den anden side gik hen og blev grøn og er i dag blevet til Persilles levevej. Persille siger selv, at gendyrk er gratis mad, grøn omstilling og haveterapi i egen vindueskarm – hendes personlige rekord er at spise de samme forårsløg 11 gange. Der er både penge at spare, mere grønt til hverdagen og mental hygiejne. Persille er i øvrigt 45 år, bor i København og datter af skuespillerparret Inger Hovmand og Jess Ingerslev.

OBS!

• Til medlemmer der kommer langvejs fra, inviterer foreningen kl. 13. på en sandwich og en sodavand – NB! Gør opmærksom på hvis du har lang rejsetid ved tilmelding.
  • Som medlem af DepressionsForeningen er du stemme- og opstillingsberettiget til generalforsamlingen, hvis du har betalt medlemskontingent for 2024 senest 14 dage før generalforsamlingen, dvs. den 6. april 2024.
  • Husk at registrere dig i døren, når du ankommer.

Virtuel deltagelse

Du kan også deltage i generalforsamlingen online (gratis). Du får tilsendt et link inden eventet starter.

Dagsorden til generalforsamling 2024

Den nyvalgte bestyrelse afholder et kort konstituerende møde umiddelbart herefter.

Formandsvalg

Desværre har Mogens Lønborg meddelt, at han af private grunde må trække sig som formand for bestyrelsen i DepressionsForeningen på den kommende generalforsamling.

Bestyrelsesmedlem Elisabeth Gammelgaard Ludvig stiller op som formandskandidat. Dog erklærer Elisabeth, at hun hellere ser, at en anden mulig kandidat – vores nye medlem Jane Heitmann (tidligere psykiatriordfører for Venstre) – bliver formand, såfremt Heitmann får afklaret nogle praktiske forpligtelser.

Elisabeth er selvstændig kommunikationsrådgiver inden for sundhed og trækker på 20 års erfaring i sundhedsbranchen såvel som erfaring som pårørende til en nær med depression.

Til bestyrelsen er følgende på valg i 2024

• Mogens Lønborg – genopstiller ikke
  • Elisabeth Gammelgaard Ludvig – genopstiller
  • Cathrine Toft Nordbeck – genopstiller ikke
  • Thorstein Theilgaard – genopstiller
  • Suppleant Amalie Gaardbo – stiller op til bestyrelsen
  • Suppleant Bente Walsted – genopstiller

Mere information følger så snart vi har den.

Følgende er ikke på valg i 2024 og fortsætter i bestyrelsen

• Mads Trier-Blom
  • Ida Hageman
  • Carina Eriksen

Vi glæder os til at se dig til generalforsamlingen lørdag den 20. april.

Bliv medlem

Bliv en del af DepressionsForeningen og få adgang til vores arrangementer til nedsat pris eller endda helt gratis. Klik her

Begivenhedsinformation

april 20, 2024

Kl. 13:00 –

Glassalen, Kvarterhuset, Jemtelandsgade 3, Amagerbro
– 2300
København

50 kr. –

Pris for medlemmer:

Vigtig information

Betaling foregår på dagen, i døren. Kom gerne i god tid.

Tilmeld dig her