Olav Hergel: Når lyset er stærkere end mørket – Roskilde

Foredrag om at skabe et godt liv trods psykisk sygdom
Olav Hergel er forfatter og journalist og har vundet en lang række priser, heriblandt Cavling-prisen. Nu har han skrevet en personlig bog om sin mor, hendes psykiske sygdom og de lange skygger, det har kastet i Olavs eget liv i form af depression og OCD.
Olav Hergel var kun syv år gammel, da moren første gang blev indlagt på psykiatrisk afdeling. Hun var en del af kredsen omkring Karen Blixen og mødte her sit livs store, men uforløste kærlighed, i skikkelse af digteren Thorkild Bjørnvig. En ulykkelig kærlighed, der også fik store konsekvenser for Olav og hans søster, da moren tog sit eget liv.
Kom og hør Olav Hergel fortælle sin historie. En historie om en barndom, der ikke var for børn. Men også en håbefuld historie om, hvordan han – trods hårde odds – har skabt et godt liv og en succesfuld karriere.

Olav Hergel er journalist på Politiken. I 2006 vandt han Cavling-prisen for en serie om flygtninge og flygtningebørn på danske asylcentre. Han har også skrevet flere bøger bl.a. skrevet bestselleren ‘Flygtningen’, som blev filmatiseret med Iben Hjejle og Lars Mikkelsen i hovedrollerne.
Vi glæder os til at se dig – husk tilmelding.

Foredraget arrangeres i samarbejde med OCD-foreningen.
Foto: Nikolai Linares

Bliv medlem

Bliv en del af DepressionsForeningen og få adgang til vores arrangementer til nedsat pris eller endda helt gratis. Klik her

Begivenhedsinformation

januar 10, 2024

Kl. 19:00 –

Den Gamle Byrådssal, Byens Hus, Stændertorvet 1
– 4000
Roskilde

Vigtig information

Gratis for alle – velkommen. Husk tilmelding.

Tilmeld dig her