Mennesker går i en skov.

KAMPEN MOD ENSOMHEDEN

Lokale aktiviteter

Savner du at komme ud, opleve kunst, natur og kultur med ligesindede? Har du haft depression eller er du bipolar – så har vi forskellige grupper og tilbud til dig rundt omkring i landet.

Ensomhed forstærker depression

Der er rigtig meget, der tyder på, at ensomhed og isolation forstærker graden af depression eller risikoen for at få depression. For mennesker med depression og bipolar lidelse kan det jo netop være svært at komme ud ad døren og få nye oplevelser og bekendtskaber Det kan medføre en følelse af isolation og ensomhed

At bringe folk sammen i fælleskaber

DepressionsForeningen sætter derfor fokus på kampen mod ensomhed ved at bringe folk sammen i fællesskaber om forskellige aktiviteter sammen med andre, der også lever med periodevis psykisk mistrivsel. Tidligere aktiviteter har inkluderet bl.a.

• Museumsbesøg
  • Kunstworkshop med en professionel kunstunderviser
  • Ture til Frederiksborg
  • Gåture i smukke terapihaver
  • Ekskursion til rovfuglereservat

Undervejs kan du udveksle erfaringer om dine udfordringer. Når du er omgivet af ligesindede, følger som regel en stor forståelse uden, at du behøver at forklare dig mere end nødvendigt.

Du behøver dog ikke at dele ud af dig selv. Der er hverken noget krav eller nogen forventning om, at du skal snakke om dine udfordringer. Fokus er på at hygge sig, få nogle gode oplevelser og måske danne nye venskaber.

Lyder det interessant? Udfyld nedenstående formular.