DepressionsForeningen | Folkemødet 2023

“Anders Lund Madsen – depression koster kassen”
– Kom med til debat om depression – den dyreste dræber – her dør vi (ikke) af grin!

Fredag d. 16. juni kl. 14-15 i J3 – Holms telt
DepressionsForeningen byder op til debat om depression sammen med Anders Lund Madsen. Vi har inviteret udvalgte politikere og ægte mennesker til en snak om, hvad vi sammen kan gøre for at få et sjovere samfund med endnu bedre mental sundhed – og hvilken rolle civilsamfundsorganisationerne skal spille i den sammenhæng.

Vores mission er at få en nuanceret debat om depression, som topper alle hitlister, når det handler om ekstra sygedage, dødsfald og kontakt til sundhedsvæsnet. Omkring hver 6. af os vil i løbet af livet blive ramt af en depression. Hvordan hænger det sammen med at vi er et af verdens rigeste og mest trygge og velorganiserede samfund? Hvor hopper kæden af? Hvad kan vi gøre hver især, og hvilken rolle kan civilsamfundsorganisationer spille for at forebygge depression og fremme et samfund med mere mental trivsel?

Til at give os nogle bud på det får vi glæde af: DepressionsForeningen formand Mogens Lønborg som indleder eftermiddagen efterfulgt at Anders Lund Madsen, som leverer et satirisk indlæg og moderer paneldebatten med Karin Liltorp, civilsamfundsordfører for M, Rachid Moutiq, foredragsholder med egne erfaringer, Maria Durhuus (S), medlem af Socialudvalget og af Sundhedsudvalget samt Morten Ronnenberg Møller, Generalsekretær i DepressionsForeningen.

Håber vi ses – vi glæder os!

Link til programmet på Folkemødets officielle hjemmeside: