63 om dagen

Med 63 personlige breve om dagen ønsker
Depressionsforeningen at få Christiansborg
i tale og øge det politiske fokus på depression
Hvert år rammes 23.000 mennesker af depression

Det svarer til 63 mennesker om dagen. Faktisk bliver næsten hver femte dansker ramt af depression i løbet af deres liv. Og vi ved, at jo længere tid der går uden den nødvendige hjælp, desto vanskeligere bliver kampen mod en sygdom, som hvert år koster utallige liv og milliarder af skattekroner. Det er på tide, at vi tager den kamp i fællesskab.

DepressionsForeningen blev grundlagt med et simpelt, men vigtigt mål for øje: At bryde tabuet omkring depression og skabe forståelse for, at det er en sygdom, der kan ramme alle uanset alder, køn eller baggrund. Vi kæmper for at nedbryde barrierer og sætte depression på den nationale dagsorden.

Med kampagnen 63 om dagen ønsker Depressionsforeningen nu at øge det politiske fokus på sygdommen. For virkelig mange mennesker har brug for hjælp og midlerne står kun sjældent mål med det stigende behov. Derfor håber vi at få Christiansborg i tale og det gør vi med 63 breve om dagen fra mennesker, der har oplevet depressionen på egen krop – og eget sind.

63 personlige breve

Følg, Anders Lund Madsen aflevere 63 personlige fortællinger på Christiansborg.

Personlige fortællinger

Her kan du læse personlige fortællinger fra personer med depression. Klik på brevet for at læse det.

”Et stort sort hul”

Hør Karin Liltorp, MF (M) læse Mariannes brev op.

FILM

”Det er ikke til at holde ud”
Hør Rosa Eriksen, MF, Formand for Socialudvalget (M) læse Johannes brev op.

”Jeg græd hele tiden”
Hør Anders Lund Madsen læse Bodils brev op.

”Opgivende”
Hør Jytte Hilden, Fhv. Kulturminister (S) læse en af de mange personlige fortællinger op.

UNDERSKRIFTSINDSAMLING

63 om dagen

Hver dag mister vi 63 danskere til skyggen af depression. Jo længere tid der går uden behandling og hjælp, jo sværere bliver sygdommen.
Skriv under på, at regeringen skal sørge for, depressionsramte får mere hjælp hurtigere.