OM DEPRESSIONSFORENINGEN

Om os

DepressionsForeningen er en interesseorganisation og patientforening for mennesker med depression eller bipolar lidelse og for deres pårørende.

Hvad laver DepressionsForeningen?

Et fælleskab

DepressionsForeningen er en landsdækkende forening og et unikt fællesskab for mennesker med depression, bipolar lidelse og deres pårørende – syge som raske.

En forening skabt, drevet og baseret på frivillighed.

Oplysning & Afstigmatisering

Foreningen arbejder med at øge
viden og skabe forståelse for sygdommene, og derigennem arbejde for en afstigmatisering.

Interesse-varetagelse

Foreningen er et talerør for denne befolkningsgruppe, politisk og behandlingsmæssigt.

Foreningen arbejder for at sikre de bedst mulige forhold for alle med depression, bipolar lidelse og deres pårørende.

Redskaber &
Netværk

DepressionsForeningen inspirerer folk til at tænke anderledes om deres situation og giver dem redskaber til at komme gennem deres udfordringer via eksemplets magt. Vi understøtter opbygning af personlige netværk og relationer.

Billede af kvinde bagfra.

Artikel i fokus

Vær med til at gøre en forskel

Vær med til at støtte vores mange initiativer og indsatsen mod depression og bipolar lidelse. Med flere medlemmer kan vi gøre meget mere. Vi arbejder for at mennesker berørt af depression og bipolar lidelse får det bedst mulige liv.

TAG EN PAUSE

Vejrtrækningen har betydning for stress og velvære

Læg hånden på maven så du kan mærke at du trækker vejret rigtigt. Træk vejret ind mens du tæller til 4 – Hold en pause mens du tæller til 4. Ånd ud mens du tæller til 4 – Hold en pause mens du tæller til 4. Gentag et par gange.