Blom Ung: Introduktion til metakognitiv terapi

Er du plaget af tristhed eller indre uro? Har du svært ved at slippe dine bekymringer? Holder du øje med og tjekker dit humør og symptomer dagligt?

Torsdag d. 5. september kl. 18.30 – 20.00

Så kom med, når psykolog Stina Elisabeth Knudsen introducerer os til den metakognitive metode for depression, stress, angst, OCD og bipolar lidelse, og giver redskaber til at udvikle nye måder at forholde sig til de svære og negative tanker.

Din hjerne vil konstant producere tanker. Det kan du ikke styre, og det er normalt.

Men til gengæld kan du godt styre, hvor meget opmærksomhed og tid, du bruger på disse tanker. Når du giver de negative tanker mindre opmærksomhed, vil de automatisk fylde mindre og påvirke dig mindre. Det kan lyde lettere sagt end gjort. Men formålet med den metakognitive metode er at opdage, at du har kontrollen over din håndtering af tanker. Det er ikke dine tanker, der kontrollerer dig. Derefter kan man bruge sin nyopdagede kontrol til at minimere den tid og opmærksomhed man bruger på grublerier og bekymringer.

📅 Foredraget er i Blom Ung – for unge mellem 20 og 30 år

– Du er meget velkommen til at deltage sammen med en pårørende.

Hvornår: Torsdag d. 5. september fra 18.30 til 20.00

Hvor: Studiestræde 5, st. – 1455 København K

Pris: Gratis – husk tilmelding her på siden 🤗

Om oplægsholderen

Stina Elisabeth Knudsen er autoriseret psykolog og er level 2 certificeret i metakognitiv terapi, ved metodens grundlægger Adrian Wells. Hun arbejder med både børn, unge og voksne, og hjælper til blandt andet at overvinde, stress, angst, depression, OCD, og ptsd. Ud over terapien interesserer hun sig for ‘computerspils- og spil-verdenen’ og spiller selv en del computer, Playstation, brætspil og tabletop.

Læs mere om Blom Ung her:

Begivenhedsinformation

Dato