Velkommen til
Blom Ung

En social café for unge mennesker med stress, angst, depression, bipolar lidelse og ocd

Hvem er caféen for

I Studiestræde 5 i København K ligger Café Blom – et aktivitetshus for mennesker, der har depression, stress, angst, bipolar lidelse eller OCD. Hver torsdag omdannes huset til Blom Ung – et ungt, omsorgsfuldt og inkluderende fællesskaber, hvor du kan møde andre unge mellem 20 og 30 år.

Mennesker med psykotiske lidelser henviser vi til andre tilbud.

Når du er ny gæst

I Blom Ung bliver du taget imod af en af vores unge frivillige, der har en personlig eller faglig baggrund, der giver dem forståelse for livet med depression, angst, bipolar lidelse eller OCD.

Du er meget velkommen til at ringe til os inden, du kommer forbi første gang på tlf. 93 63 05 75 (telefonen er åben torsdage mellem kl. 16 og 18. Så kan du aftale med en af de frivillige, at de tager imod dig. Du er også meget velkommen til at tage en ven eller et familiemedlem med.

Hvad tilbyder vi

I Blom Ung kan du deltage i vores åbne café, forskellige sociale arrangementer og aktiviteter eller i vores gratis kurser og workshops, der giver redskaber til at håndtere hverdagen med psykisk sygdom. Du kan også tale med en frivillig socialrådgiver der kan hjælpe dig med at finde rundt i junglen af regler og rettigheder omkring fx sygedagpenge, SU, behandlingsmuligheder mv.

Faste tilbud i Blom Ung

Caféen byder på en række forskellige aktiviteter og du kan også være med til at beslutte, hvad der skal ske!

Guidet fælleslæsning

Til vores guidet fælleslæsning behøver du ikke være vant til at læse tykke bøger – det vigtigste er, at du har lyst til at mødes med andre om meningsfulde samtaler.

Workshops

I Blom Ung afholdes der torsdage i lige uger talks og workshops, hvor du kan blive inspireret og blive klogere på dig selv.

Strikkecafé

Du behøver ikke være en erfaren strikker for at deltage i vores strikkecafé – det vigtigste er, at du har lyst til at mødes med andre unge om at strikke.

Kommende events

Strikkecafé for unge