Kost

En masse sund mad.

Regelmæssige kostvaner. En sund og varieret kost med alle vigtige mineraler og vitaminer er en grundforudsætning, for at du har det godt. Det er godt at spise mindst et varmt måltid om dagen, prøv at skabe en hyggelig stemning omkring måltidet, og hvis det er muligt, så spis sammen med andre.

Tryptofan: en godte til hjernen

Spis godt med grøntsager, brød, kartofler, ris, pasta, fisk, kød og drik rigeligt med vand. Tryptofan er vigtig, for at hjernen fungerer godt. Tryptofan findes bl.a. i banan, kiwi, abrikos, blomme, ananas, valnød og solsikkefrø.

Undgå slankekure

Undgå slankekure, da det kan forværre din depression. En slankekur kan være med til at udløse en ny depression. Vent med slankekur, til du er helt rask, men motion er en god måde at holde vægten på.