Frivillig kommunikationsmedarbejder

Computer og andre genstand på et bord.

Har du en skarp pen, og brænder du for at skrive vigtige historier om depression og bipolar viden?

Så er det måske interessant for dig at arbejde med sociale medier og kommunikation for DepressionsForeningen.

Oplysning og aftabuisering

Det er en helt central del af vores arbejde hos DepressionsForeningen at udbrede viden og skabe forståelse for depression og bipolar lidelse. For på trods af den stigende opmærksomhed på psykisk mistrivsel er der stadigvæk en masse sejlivede myter og fordomme om depression og, ikke mindst, bipolar lidelse. Det fastholder lidelserne i et forvrænget billede og af dem der lever med dem i hverdagen. Derfor er det vigtigt, at foreningen bidrager med lettilgængelig, nuanceret og faktabaseret viden til patienter, pårørende såvel som den brede offentlighed for dermed at afstigmatisere sygdommene.

Og det håber vi selvfølgelig, at du vil være en del af.

Dine opgaver

DepressionsForeningen er en organisation skabt, drevet og baseret på frivillighed. Derfor kan du som frivillig få rigtig meget ansvar og medbestemmelse på vores kommunikation.

Med støtte og vejledning fra kollegaer i sekretariatet vil du kunne få masse spændende opgaver, særligt med henblik på at

• Bidrage med at udvikle temaer og skrive opslag til SoMe og hjemmeside
  • Skrive artikler til vores nye hjemmeside og til vores nyhedsbrev
  • Researche til artikler til vores trykte magasin Balance